Linkbuilding er og bliver en absolut nødvendighed, hvis man som virksomhed bestræber sig på de gode placeringer på Google, og dermed også ønsker masser af trafik til sin side. En stærk linkprofil bliver dog ikke bygget fra den ene dag til den anden, og det kan være svært at navigere i, hvilke linkbuilding-strategier man skal gøre brug af. Kort fortalt gælder det om at:
Når man kigger ind i linkbuilding er det værd at huske, at ikke alle links er lige relevante. Samtidig er der stor forskel på kvaliteten og værdien af et link. Det giver sig selv, at et link fra en side med høj DR og meget trafik kan have stor betydning for synligheden. Omvendt kan dårlige links fra utroværdige sider være direkte skadeligt for din side.
Gå efter at skabe såkaldte dofollow-links. Nofollow-links har ikke megen SEO-mæssig værdi, om end mentions af din side kan give nogen værdi. Eksempler på nofollow-links kan være: links fra kommentarspor, sociale medier og diverse debatforums. Oftest vil det være mest værdiskabende at lave ”dybe” links, dvs. links til relevante undersider, fremfor din forside.
Der er altså mange ting at tage højde for, når du vil lave en linkbuilding-strategi. Har du brug for hjælp til at komme i gang, så kontakt en af vores specialister i dag.