Søgemaskineoptimering

Her får du 5 tips til at lave en opsøgende linkbuilding-strategi

By |29-04-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Linkbuilding er og bliver en absolut nødvendighed, hvis man som virksomhed bestræber sig på de gode placeringer på Google, og dermed også ønsker masser af trafik til sin side. En stærk linkprofil bliver dog ikke bygget fra den ene dag til den anden, og det kan være svært at navigere i, hvilke linkbuilding-strategier man skal gøre brug af. Kort ...

Google tilføjer Core Web Vitals til Page Experience

By |16-04-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Opdateret 20-04-2021: Google har meldt ud, at de fra juni 2021, ruller deres nyeste rangeringsfaktor ud – Core Web Vitals. Google har altid bestræbt sig på at levere de bedst mulige resultater til en given søgning. For også fremadrettet at gøre dette, vægter de nu selve brugeroplevelsen højere og højere. Til det formål har Google opfundet Page Experience. Page ...

Deadline for Google Mobile-First nærmer sig

By |02-02-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

Tilbage i juni 2019 skrev vi her hos KompetenceKanalen omkring standardiseringen af Mobile-First indeksering på alle hjemmesider i Google. Dengang lød meldingen på, at alle nye hjemmesider, launchet efter 1. juli 2019, var Mobile-First indekseret, mens der fortsat blev holdt øje med ældre hjemmesiders mobilvenlighed. Webstedejere har gennem Google Search Console løbende modtaget besked, når deres websted er blevet vurderet mobilvenlig og ...

Links fra samme C-blok subnet. Godt eller skidt?

By |11-01-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

En myte vi ofte hører i branchen er, at links fra samme C-blok subnet skader din SEO. Et C-blok subnet er en samling af ip-adresser der ligger i samme gruppe. For at skære ind til benet, kan du læse mere om, hvad C-blok subnet er her i følgende artikel. Den fortæller hurtigt og kort, hvad C-blok subnet er for en ...

Typiske årsager til en høj bounce rate, og hvordan du mindsker den

By |01-01-2021|Categories: Søgemaskineoptimering|

En bounce rate eller afvisningsprocent er et udtryk for, hvor ofte en besøgende på din side forlader siden igen, uden at have klikket sig videre fra den gældende landingsside eller lave en anden handling. Som webshop- eller hjemmesideejer er du formentlig altid interesseret i, at dine besøgende foretager en handling – og helst et køb, og derfor er det essentielt ...

Spændende nyt fra Google – Ny og forbedret rapport om crawlstatistik

By |09-12-2020|Categories: Søgemaskineoptimering|

Få dage før årets black friday, lancerede Google deres nye rapport om crawlstatistik i Google Search Console. Den nye og forbedrede udgave giver dig indsigt i hidtil usete mængder data omkring, hvordan Googlebot crawler din hjemmeside. I dette blogindlæg vil vi kigge lidt nærmere på de nye data fra Google, og hvordan du praktisk kan bruge disse data.   Crawlstatisk ...

Det gode siteskifte

By |19-10-2020|Categories: Søgemaskineoptimering|

vigtigt, at du gør dit forarbejde, så du bedst muligt kommer igennem processen uden for mange bump på vejen.   Grunde til at skifte CMS Der kan være mange gode grunde til at foretage et siteskifte: Måske har du brug for nye funktioner på din hjemmeside eller webshop, som dit nuværende system ikke understøtter. Måske skal du ekspandere din forretning ...

Google ændrer længden på title tags… igen

By |10-10-2019|Categories: Søgemaskineoptimering|

Før sommeren 2019 ændrede Google font størrelsen på deres title tags fra 16 pixel til 18 pixel. Dette medførte et mindre antal tegn der kunne skrives i en hjemmesides title tags, uden disse ”dottede” ud. Nu har Google igen sat font størrelsen op, til 20 pixel, hvilket medfører et endnu mindre antal tegn, du kan bruge i dine title tags, ...

Strukturerede data

By |01-10-2019|Categories: Søgemaskineoptimering|

Strukturerede data er en metode, der oplyser søgemaskinerne om indholdet af en hjemmeside, på en struktureret og fastsat måde. Den mest brugte metode er Schema.org og deres definitioner på de elementer, der kan beskrives. Med deres skemaer kan både fysiske objekter, såsom produkter, personer og steder, samt ikke-fysiske ting, såsom organisationer, koncerter og opskrifter, beskrives. Skemaerne er nøje beskrevet på https://schema.org, ...

Google udvider mulighederne for at identificere links

By |12-09-2019|Categories: Søgemaskineoptimering|

For cirka 15 år siden introducerede Google rel=”nofollow”, som et tiltag til at bekæmpe kommentar-spam. Dette blev hurtigt en af deres foretrukne metoder til at markere reklame-relaterede og sponsorerede links. Der er sket meget siden da, hvorfor Google nu har meldt ud, at de udvider mulighederne for at skildre og markere links.   Googles to nye link attributter Efter ...