Annoncørverificeringsprogrammet fra Google er lavet med det formål om at samle og strømline verificeringsprocessen af annoncører og virksomheder. Dette med henblik på at gøre det enklere og lettere for dig som kunde, at annoncere på Google.
Programmet består af en række trin, som man skal følge og gennemføre – En proces der godt kan være lidt kompleks, hvis man ikke sidder med Google Ads til daglig. For at gøre det nemmere for dig, som kommende Google annoncør, har vores kære Ads specialist Nicklas lavet en lille guide herunder, hvor han step-for-step viser, hvordan du opnår annoncørverificering.
1. Fakturering og betalingsprofil
Når du er inde på din konto, skal du starte med at klikke på Værktøjer og Indstillinger, som findes i den øverste menu i dit Google Ads overblik. Under fanen Fakturering klikker du på Indstillinger.
Scroll ned til punktet Betalingsprofil hvor du skal sørge for at navnet stemmer overens med det navn der skal bruges i annoncørverificeringen.
Navn finder du under punktet Betalingsprofil, og tryk på rediger Organisationens navn og adresse.
Du skal kun ændre dette navn, hvis det ikke stemmer overens med den person, der skal klare verificeringen.
Når der er styr på navnet der bruges til annoncørverificeringen kan vi gå i gang. Tryk igen på fanen i toppen Værktøjer og Indstillinger.
Punktet du skal finde, er Annoncørverificering som ligger under Fakturering.
2. Start verificering
Når du kommer ind på siden med annoncørverificering vil du enten få et overblik over manglen på at have fuldført Annoncørverificering, eller at det i forvejen er udfyldt.
Hvis det ikke i forvejen er udført, så tryk på Start verificering.
Herefter vil følgende spørgsmål komme op:
– Er din organisation et reklamebureau?
Svar nej, at du promoverer dit eget brand.
– Hvem betaler for dine annoncer?
Svar ja, vi betaler direkte til Google Ads.
Accepter vilkårene om at du er indforstået med, at du ikke er forpligtet til at godkende behandlingen af følsomme oplysninger som f.eks. fingeraftryk og billeder. Du kan redigere disse følsomme oplysninger ud af din indsendelse.
Accepter vilkårene om at du bekræfter, at du vil skjule dit BSN i dokumentet (det kan stå flere steder i dokumentet).
3. Bekræftelse af virksomhed
Næste step er bekræftelse af din virksomhed og en bekræftelse af personen der er sat som kontaktperson for betaling på kontoen.
Besøg derfor siden Virk.dk og indtast navnet eller URL på din virksomhed du gerne vil verificere i Google Ads.
Når du har fundet din organisation, tryk på Gem som PDF og gem dermed dit virksomhedsregister.
Gå igen ind på Ads verificeringen og tilføj din organisations navn i toppen af punkt 1. Hernæst tryk på Upload og vedhæft den fil du lige har downloadet. Tryk herefter på Næste.
4. Indtast oplysninger
Herefter er det tid til at indtaste oplysninger på virksomheden samt navnet på personen, som kontoen skal registreres i.
1. Indtastning af adresse
Indtast din adresse på din virksomhed, indsæt oplysningerne og tryk på næste.
2. Indtastning af CVR nummer
Indtast CVR nummeret på din virksomhed, det kan du finde i toppen af det dokument du lige har downloadet fra Virk.dk – Tryk herefter på Næste.
3. Bekræftelse af navn
Sørg for at navnet stemmer overens med det kørekort, pas eller andet ID med det navn du skriver i feltet. Ligeledes skal du sørge for at navnet stemmer overens med det navn der er brugt i Betalingsprofil, som var det første punkt vi gennemgik.
Identitetsverificering skal gennemføres af en administrator for den Google Ads-konto og/eller betalingsprofil, der betaler for annoncerne. Når verificeringsprocessen er påbegyndt, har du 30 dage til at fuldføre verificeringsprogrammet og de øvrige påkrævede verificeringsprocesser. Er det ikke fuldført efter 30 dage vil din konto sættes på pause.
Oplever du problemer med at verificere din konto?
Eller har du spørgsmål til annoncørverificeringsprogrammet? Så kan du kvit og frit tage kontakt til vores Ads Specialist Nicklas, som står klar til at hjælpe og besvare de spørgsmål du måtte have.
Nicklas Koue
NKJ@kompetencekanalen.dk