Stort nedtællingsbanner på Google Analytics
Her to måneder før Google Analytics stopper med at behandle data på Universal konti, vil Google Analytics sikre sig, at alle får beskeden ved at sætte et stort rødligt banner med en dommedags nedtælling midt på siden, når man åbner sin Analytics konto. Beskeden lyder: "Denne ejendom stopper med at behandle data fra og med den 1. juli ...
Produkter afvises i GMC grundet billedfilnavne
Flere og flere CMS-systemer tilbyder WebP massekonvertering - det betyder at du med ét klik kan konvertere alle billedfiler på din webshop. Der kan dog være et lille problem ved at benytte denne funktion, for indeholder et af dine billednavne mellemrum, når det konverteres til WebP formatet, ja så vil det ikke blive godkendt af Google Merchant center. ...
Guide til annoncørverificering
Annoncørverificeringsprogrammet fra Google er lavet med det formål om at samle og strømline verificeringsprocessen af annoncører og virksomheder. Dette med henblik på at gøre det enklere og lettere for dig som kunde, at annoncere på Google. Programmet består af en række trin, som man skal følge og gennemføre - En proces der godt kan være lidt kompleks, hvis man ...
Performance Max
I december 2021 lancerede Google den fuldautomatiske kampagnetype Performance Max - også kaldet ’Maksimal effektivitet’. Performance Max (forkortet PMax) giver annoncører mulighed for at annoncere på alle Googles kanaler herunder Youtube, Display, Search, Discovery, Gmail og Maps i én samlet kampagne. Indtil videre har Performance Max været en black box, og med dette menes, at man har minimal indsigt ...
Google udfaser udvidede tekstannoncer
Fra den 30. juni 2022 er det ikke længere muligt at oprette og redigere udvidede tekstannoncer i Google Ads. Det betyder derfor, at de velkendte udvidede tekstannoncer erstattes af responsive søgeannoncer (Responsive Search Ads eller RSA) der blev indført i 2018. For dig der før har arbejdet - eller arbejder med - udvidede tekstannoncer betyder det helt konkret, at ...
Automatiske anbefalinger på Google Ads
Når dine kampagner har kørt i Google Ads et stykke tid, vil du få adgang til en række anbefalinger fra Google. Anbefalingerne er forslag til effektivisering af din forretning ud fra Googles algoritme og kan styres både manuelt og automatisk. Ved at anvende Googles automatiske anbefalinger kan optimeringen af din Ads konto blive mere enkel – men bliver den ...
Kom i gang med Performance Max før din konkurrent
Hvad er Performance Max? Performance Max, som på dansk også kaldes ’maksimal effektivitet’, er Google Ads nye kampagnetype. Denne kampagnetype muliggør at trække meget trafik, da Performance Max annoncerer på alle Googles kanaler, herunder YouTube, Display, Search, Discover, Gmail, Shopping og Maps. Derfor kan man med denne kampagnetype sprede sin annoncering ud over flere kanaler. ...
8 gode råd til dine Google Ads til Black Friday 2021
Når man skal forberede sig bedst muligt til Black Friday ift. annoncering på Google Ads, så er der flere ting, man skal være opmærksomme på at få gjort i god tid, inden ugen og specielt selve dagen oprinder. Herunder har vi samlet nogle af de råd som du, som kunde hos KompetenceKanalen, med fordel kan drage nytte af for ...
CPA, ROAS, POAS og levetidsværdi
Der er mange måder at vurdere, om en marketingkampagne er værdiskabende, og det har hver sin styrke alt efter, hvilke data man har adgang til. Her tager vi de mest almindelige, som man kan finde i Facebook Business Manager, Google Ads og alle de andre betalte marketingkanaler. CPA er nemt at opsætte ...
Google sender digital skat videre til annoncørerne
Hvis du annoncerer i Storbritannien, Østrig eller Tyrkiet skal du i fremtiden være ekstra opmærksom på dine udgifter til Google. Google har netop meddelt, at de fra 1. november lægger ekstra gebyrer på annoncer, som vises i disse tre lande. Helt præcist lyder udgifterne på: Storbritannien: 2 % Østrig: 5 % Tyrkiet: 5 % Om hvordan gebyret kommer ...