Video er blevet en essentiel del af en effektiv digital marketingstrategi gennem hele kunderejsen.
Du skal derfor lave video, hvis du ønsker at skabe tillid og stærkere relationer til dine B2B-kunder, alt imens du hjælper dem godt videre i deres søgen på løsningerne til deres udfordringer.
Men hvordan kommer du i gang med videomarketing, og hvad skal du bruge? Vi præsenterer her de 3 primære arbejdsfaser inden for videoproduktion, samt tips til, hvad du skal bruge og gøre, så du hurtigt og effektivt kan lave din første B2B-video til din B2B-marketingstrategi.
Fase 1: Præproduktion
Først er det vigtigt, at du laver de nødvendige forberedelser inden dine optagelser, så du kommer så tæt på dit ønskede slutresultat som muligt.
Tip 1: Brug dét udstyr du har tilgængeligt
Du tænker måske, at du skal ud og investere i de helt dyre kameraer og stativer, måske endda et helt studie og lydudstyr, før du kan lave en god video? Video til brug online er heldigvis slet ikke så krævende. For at lave din første B2B-video skal du blot bruge:
Tip 2: Hav styr på dit budskab
Som alt andet kommunikationsmateriale kræver det, at du har et klokkeklart budskab. Hav styr på følgende til indholdet i din video:
Fase 2: Produktionsfasen
Du har gjort det gode forarbejde og er nu klar til at optage din første video
Tip 3: Hold det kort og præcist
Længden på din video er selvfølgelig baseret på, hvilket formål du ønsker at opnå med den. Hold det dog så kort som muligt, gerne imellem 25 sekunder – 1 minut.
Fase 3: Postproduktion
Du skal nu redigere din video. Vi anbefaler at starte med et forholdsvis simpelt redigeringsprogram, men det er dog en god investering at forsøge sig med programmer som Adobe Premiere Pro eller Final Cut Pro, som begge er førende inden for postproduktions software, og det giver også mange muligheder for at udfolde sin kreativitet på sigt.
Bonus: Idéer til videoer du kan lave
Hvad du skal producere af videoindhold, afhænger i høj grad af dit konkrete produkt og din B2B-contentstrategi.
Konklusion
Det behøver ikke være svært at producere video til din B2B-marketingstrategi. Det kræver altså, at du til at starte med deler opgaven op i de 3 faser af videoproduktion: Præproduktion, Produktion og Postproduktion og husker at tage dét udstyr du har tilgængeligt i brug, definerer et klart formål, budskab og call-to-action, for at lave din første video.