Sådan udarbejder du en omstillingsparat digital strategi i 2022
At udarbejde en konkret digital strategi og følge den kan virke som en uoverskuelig opgave. Den konstante digitale udvikling kræver, at du hele tiden skal være omstillingsparat - også med din markedsføring. Der er dog visse grundprincipper, som du altid skal være opmærksom på for at sikre en stærk digital strategi, der samtidig er fleksibel og modtagelig for tilpasning. ...
Black Friday 2021 – Facebook strategi | Råd og vejledning
I dette blogindlæg tager vi udgangspunkt i, hvordan de Sociale Medier kan give dig den bedste optakt, til en succesfuld Black Friday. Vi kigger på, hvordan du kan forberede dig i god tid, hvordan du kan engagere din målgruppe og meget mere. Det er vigtigt at være ude i god tid Den store interesse ...
Gated vs. ungated content: Sådan får du flere leads
Når du skal i gang med inbound marketing, er der to termer, du højst sandsynligt hurtigt vil støde på - gated content og ungated content. Disse beskriver, hvilket indhold du tilbyder dine potentielle leads, og hvordan du tilbyder det. Gated Content Gated content er låst online materiale såsom e-bøger, whitepapers, ...
E-mail marketing er ikke ved at uddø – tværtimod!
Den første marketing e-mail blev sendt tilbage i 1978 og den resulterede i omsætning på 13 millioner dollars. Derefter blev denne form for marketing et af det mest brugte marketing kanaler i nyere tid – og det er stadig en yderst relevant kanal, som bruges i ens virksomheds content marketing strategi. Mange mener at e-mail marketing er en old school ...
Sådan kommer du i gang med at producere video til din B2B-marketingstrategi
Video er blevet en essentiel del af en effektiv digital marketingstrategi gennem hele kunderejsen. Du skal derfor lave video, hvis du ønsker at skabe tillid og stærkere relationer til dine B2B-kunder, alt imens du hjælper dem godt videre i deres søgen på løsningerne til deres udfordringer. Men hvordan kommer du i gang med videomarketing, og hvad skal du bruge? ...
Derfor skal B2B-virksomheder investere i digital markedsføring i 2021
og 7 ud af 10 kr. af indkøbernes budget bruges online. Dette viser, at der er et kæmpe potentiale for B2B-handel online. Onlinehandel er blevet den ultimative måde at foretage sine erhvervsindkøb på. Corona eller ej, så forventer man at se en stigning i 2021, hvilket er en god indikation på, at den online B2B-handel er kommet for at blive. ...
Forskellen på Google Analytics og Facebook Pixel Data
I vores branche får vi ofte spørgsmål om, hvorfor Google Analytics og Facebook Pixel rapporterer vidt forskellige antal besøg og salg. Og ofte er det salg, som der kan være meget stor forskel på. Det første vi skal være opmærksomme på er, at de har to forskellige formål, selvom de næsten gør det samme. Google Analytics hovedformål er at ...
Hvordan lægger du det rette klikbudget til Google Ads?
Det er et spørgsmål, der er rigtig svært at svare på, men jeg vil i dette indlæg give dig nogle redskaber, du kan bruge, når du skal beslutte dig for, hvor din virksomhed skal starte. Det skal dog siges, at dette er et strategisk redskab, som du kan bruge til at komme så tæt på et svar, som muligt - ...
Sådan arbejder du med influencer marketing
Selvom influencere for de fleste ikke længere er et nyt begreb, så er der mange virksomheder, der endnu ikke har kastet sig over arbejdet med influencere – måske fordi de ikke føler, det giver værdi for deres virksomhed, eller måske, fordi de ikke ved, hvor de skal starte. Hører du til den sidste gruppe, og går du med overvejelserne omkring ...
Kundens udgifter til fragt er et konkurrenceparameter
Størstedelen af webshops tilbyder i dag gratis fragt – enten på alle ordrer eller afhængigt af ordrestørrelsen. Fri fragt på alle ordrer, justering af kundens udgift til fragt eller ændring af grænsen for fri fragt påvirker konverteringsraten i udpræget grad. Positivt som negativt kan ændringerne på fragtparametre have store konsekvenser for bundlinjen hos enhver webshop. Det er de færreste webshops, ...