Ca. 34 % af den danske befolkning har en bruger på LinkedIn og 4 ud af 5 medlemmer træffer forretningsbeslutninger. Med den høje andel af beslutningstagere, har publikummet på LinkedIn dobbelt så stor købekraft, som det gennemsnitlige online publikum. Især B2B ydelser og B2B relaterede produkter performer særdeles godt på LinkedIn.
LinkedIn er hovedsageligt en B2B platform, så din kommunikation skal afspejle dette.
En anden vigtig overvejelse, inden du begynder at annoncere på LinkedIn, er omkostningerne. Hvis lave klikpriser, brede målgrupper og overordnede budskaber er strategien for din virksomhed, så er LinkedIn ikke stedet.
Det at LinkedIn er et professionelt netværk, betyder at medlemmerne er indstillet på, at alt hér handler om forretning. Det skaber et godt grundlag for nye relationer, men det stiller også krav til det indhold, man som virksomhed sender ud.
Annoncering på LinkedIn
Har du vurderet at platformen kunne passe til din virksomhed og de budskaber du ønsker at kommunikere ud, findes der en række forskellige muligheder – både organisk og betalt.
Organisk branding kræver en virksomhedsprofil, hvor du kan opbygge et professionelt setup, dele artikler, rekruttere medarbejdere mv.
Betalt annoncering, eller sponsoreret indhold, er en anden mulighed.
En af de væsentlige virkemidler, uanset hvilken annonceform du vælger, er LinkedIn Lead Ads. Med LinkedIn Leads kan du nemt indsamle de informationer du ønsker, ud fra en forud genereret formular.
Når du har valgt metode og virkemidler, kan du målrette ud fra eksempelvis
- Branche
- Funktion
- Uddannelsesbaggrund
- Alder mv.
Ønsker du at høre mere om LinkedIn annoncering, eller har du spørgsmål til platformen, kan du kontakte os på 7070 2080.