Emails der giver værdi, giver kunder
Når du succesfuldt har fået en person til at afgive sine oplysninger, altså sikret dig et lead, så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold. For kun med det rette værdiskabende indhold giver dine email kampagner et godt afkast.
Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender nyhedsbreve eller andre former for email kampagner, at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå ved at udsende denne email? Men hvor er værdien for modtageren her? Det bør være det primære fokus.
Tænk derfor i stedet over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dine mails. Hvor er værdien for modtageren, og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen? For det er alt andet lige målet, uanset hvordan det vendes og drejes.
Når du succesfuldt har fået en person til at afgive sine oplysninger, altså sikret dig et lead, så er det din opgave at værne om dette og give den potentielle kunde værdi og brugbart indhold. For kun med det rette værdiskabende indhold giver dine email kampagner et godt afkast.
Mange virksomheder begår den fejl, når de udsender nyhedsbreve eller andre former for email kampagner, at tænke: Hvad ønsker jeg at opnå ved at udsende denne email? Men hvor er værdien for modtageren her? Det bør være det primære fokus.
Tænk derfor i stedet over, hvad din potentielle kunde kan få ud af at modtage dine mails. Hvor er værdien for modtageren, og hvordan forvandler du et lead til en potentiel kunde og sidenhen en tilbagevendende én af slagsen? For det er alt andet lige målet, uanset hvordan det vendes og drejes.
Når du benytter email marketing som en aktiv del af din digitale strategi, åbner der sig en række muligheder.
Du kan blandt andet benytte værktøjer til at udsende:
Med email marketing får du dermed en gylden og unik mulighed for at påvirke kunden gennem alle stadier af købsprocessen – både før, under og efter køb – og herigennem skabe værdi og loyale kunder.
Indsamling af leads
I dag findes der efterhånden mange måder, hvorpå disse leads kan indsamles, herunder lead-ads på sociale medier, popups på din hjemmeside og lignende.
Fælles for disse værktøjer er, at de kræver et stærkt CTA-budskab – også kendt som en leadmagnet – for at få folk til at afgive deres oplysninger. Derfor skal selve leadindsamlingen gennemtænkes, før den sættes i søen, præcis som de efterfølgende email kampagner skal.
Automatiserede email kampagner
Et andet brugbart redskab, når man arbejder med Email Marketing, er automatisering af email kampagner.
Her er tale om en række emails, indeholdende forskellige budskaber og virkemidler, der udsendes automatisk på baggrund af brugerens adfærd, oplysninger og lignende. Dette gøres vha. værktøjer som f.eks. Mailchimp, Hubspot, Active Campaign, SharpSpring m.fl.
Når vi taler automatisering af email kampagner, berører vi også så småt kompetencen Marketing Automation. Automatiserede email kampagner er nemlig en af de simpleste former inden for marketing automation, som er en disciplin for sig selv.
De automatiserede emails kan både fungere som et supplement til dine manuelt udsendte emails, som ofte omhandler nyheder, tilbud eller specielle kampagner, men også være den bærende del af et større marketing setup.
De automatiserede emails kan f.eks. udsendes, når:
…og dette er blot nogle af de nærmest uendelige muligheder, som automatisering af email kampagner giver dig. Hvad der giver mening at automatisere for jeres virksomhed afhænger af jeres specifikke situation, ønsker og behov.
Skal vi hjælpe dig med Email marketing?
Hos KompetenceKanalen har vi flere års erfaring indenfor strategi, planlægning og eksekvering af email kampagner. Vi kan derfor hjælpe dig med alt lige fra rådgivning og strategi, til produktion af de enkelte emails – alt afhængig af dit behov.
Vi kan blandt andet være behjælpelige med: