Ved KompetenceKanalen oplever vi ofte at virksomheder længe har gået med overvejelser omkring at arbejde med SEO. Næsten lige så ofte ser vi at denne beslutning trækker ud i det uendelige, da SEO, for de fleste, er en uoverskuelig størrelse. Selv hvis forståelsen for SEO er på plads og man er opmærksom på de mekanismer man skal påvirke i SEO arbejdet, er det, igen for de fleste, en beslutning der udskydes gang på gang.

Når vi så tager dialogen omkring SEO arbejdet med virksomhedsejere eller marketingsmedarbejdere, virker SEO stadig som en uoverskuelig størrelse. Ofte ved de ansvarshavende simpelthen ikke hvor de skal starte eller hvordan de kan gå effektivt til værks.

I disse tilfælde er det vores opgave at overskueliggøre den SEO-proces der skal igangsættes og bryde opgaven ned således den bliver forståelig og til at overskue.

Det vigtigste element, når der skal lægges den indledende prioriterede SEO-strategi, er data. Gerne så megen data som muligt, fra så mange værktøjer, som der er til rådighed.

Vi har derfor lavet et whitepaper om netop dette emne, hvor man bl.a. vil komme nærmere ind på:

  • Arbejdet med data – tidsperioder

  • Arbejdet på domænet

  • Arbejder med data – Google Analytics

  • Google Analytics – produkteffektivitet – hvad køber brugeren

  • Google Search Console

  • Google Analytics – toplister

.