Mobile-First indeksering bliver nu standard på alle nye hjemmesider
Google har meldt ud at hjemmesider, der launches efter 1. juli 2019, vil være på Mobile-First indeksering. Det betyder at det er ekstremt vigtigt, at nye hjemmesider er fuldt ud mobilvenlige og at alt indhold er tilgængeligt på mobil såvel som på desktop. Er din hjemmeside allerede indekseret i Google, kan du fortsat bruge URL Inspection Tool i Google Search ...
Nyt udseende til Google Søgning
Googles søgeresultater får nyt udseende, på mobile enheder, og det har ændret prioriteterne for, hvilke metadata, der fremadrettet vil være vigtige. Kort fortalt har Google ændret rækkefølgen på de elementer, der vises i et givent søgeresultat. Hidtil har vi først set et blåt title tag fra hjemmeside-resultatet, som kort beskrev, hvad siden indeholdt. Derefter kom en grøn hjemmeside-adresse og til ...
Googlebot er nu eviggrøn
Google har opdateret deres Googlebot, fra Chromium 41 til Chromium 74, men hvad betyder det egentlig i forhold til søgemaskineoptimering? Lad os starte med at få nogle helt basale ting, vedrørende Googlebot, på plads. Googlebot er navnet på den kæmpe maskine, Google har bygget til at navigere på internettet og indhente informationer, som fx hjemmesider og webapps. Disse informationer anvender ...
Henvisningsekskludering i Google Analytics
Hvis du har investeret i flere forskellige digitale kanaler, eksempelvis for at øge salget på din webshop, er du selvfølgelig interesseret i at vide, hvilke af disse der bidrager til en øget omsætning. Du benytter derfor din Google Analytics-konto til at finde frem til de henvisningskilder, der har sendt trafikken ind på din side. Det kan eksempelvis være via et ...
Databeskyttelsesloven – Fremtiden for annoncører på Facebook
I forbindelse med den nye forordning om databeskyttelse, som træder i kraft d. 25. maj 2018, har Facebook udsendt en række guidelines til, hvordan man som virksomhed skal agere fremover. Et par af de spørgsmål vi allerede har fået en del gange, omhandler eksempelvis brugen af cookies og den generelle brug af Facebook som annonceplatform. Med udgangspunkt i de nye ...
Google mobile-first indeksering
Efter godt og vel halvandet år med tests, ruller Google nu deres mobile-first indeksering ud. Det betyder kort og godt, at hvis din hjemmeside følger best practice indenfor mobiloptimering hjælper du Google til at indsamle det rette indhold, så de ved hvad de skal servere for de brugere, der foretager en søgning. Indtil nu har Google hovedsageligt fokuseret på desktop-versionen af din hjemmesides indhold, ...
Link building, do’s and don’ts
Link building er en af de vigtige indsatsområder indenfor søgemaskineoptimering og derfor skrives der også meget om emnet. Vi vil her forsøge at koge det ned til et par korte afsnit og udvælge en håndfuld af de ting, der er vigtige at huske på – for der er bestemt både do’s and don’ts, indenfor link building. Link building kort ...