BLACK FRIDAY

GOOGLE ADS

Få succes med dine annoncer til Black Friday

For at sikre effekten af dine Google Ads-kampagner under Black Friday er det afgørende at planlægge og optimere dit setup i god tid. Algoritmerne og dataindsamlingen i Google Ads fungerer bedst, når kampagnerne strækker sig over en længere periode. Dette giver mulighed for at teste, justere og finpudse elementer som udvidelser og aktivgrupper, hvilket sikrer, at de har gennemgået den nødvendige godkendelse hos Google og dermed præsterer optimalt, når det virkelig gælder.

Nedenfor vil vi komme med anbefalinger og eksempler på, hvordan tekstannoncer og P-Max kampagner vil se ud, når de vises i SERP’en.

Overskrifter og beskrivelser

  • P-Max (med Aktiver i)
  • Search
  • Mulighed for tidsbegrænset periode
 

Promoveringsudvidelse

  • P-Max (med Aktiver i)
  • Search
  • Tidsbegrænset periode

Undersidelinks

  • P-Max (med Aktiver i)
  • Search


Separat aktivgruppe med BF produkter i (P-Max)

  • Igangsættes en måned før, hvis muligt.
  • Indkluder BF billeder, videoer m.v. i Black-friday stil.

Produktfeed
Tilføj BF % i produktbeskrivelserne, ikke i titlerne (det er snyd)

 

Eksempel på Black Friday materiale
Tilføj BF % i produktbeskrivelserne, ikke i titlerne (det er snyd)

Hvilken indflydelse har BF?

Budstrategi

I forhold til budstrategi, vil det være mest ideelt at føre en automatisk budstrategi, da denne tager højde for sæsonudsving.


Sænk ROAS-target 2-4 uger før op til Black Friday-perioden

  • De fleste vil vente med at købe til Black Friday, så forvent lavere ROAS op til perioden, medmindre kunden har en strategi om at starte udsalget tidligere.
  • Ved at sænke mål-ROAS inden kan man bibeholde nuværende salg (omsætningsmæssigt og konverteringsmæssigt)
  • Individuel fra kunde til kunde ift. KPI’er (afkast, omsætning)

Data fra Black Friday

De næste to sektioner, viser Ads data taget fra Black Friday perioden i 2023

Data fra 13. november til og med 24. november (BF dagen) 2023

Der ses en stigning i den generelle konveteringsrate fra 3,35% til 5,16%

  • Prisen er stigende
  • Herefter peak
  • Kunderne er mere afventende ift. konverteringer

Data fra fredag d. 17. november sammenlignet med BF fredag d. 24. november 2023.

  • 50% flere kliks
  • 80,93% mere i pris
  • 155,43% flere konverteringer
  • 81,31% højere konverteringsrate

Budgetter

Det vigtigste du kan gøre, for at skabe de bedste betingelser for et succesfuldt Black Friday salg er: Opjustering af budgetter denne dag/periode.

Ring og få en uforpligtende snak omkring din Google Ads strategi, Så er du sikker på at skabe de bedste betingelser for din webshop – og konverteringsrate på Black Friday!

Skal din konverteringsrate springe loftet?

Så udfyld formularen her og bliv kontaktet af en af vores digitale rådgivere.

 

Vil du have et succesfuldt Black Friday salg?

Så hjælper vi også med nedenstående områder: