Case | Guldsmed Østergaard
Introduktion
I fire generationer har familien Østergaard drevet guldsmedeforretningen Guldsmed Østergaard i Skive. I nu 114 år har virksomheden været placeret på Nørregade 7 på strøget i Skive. Ejeren af Guldsmed Østergaard, Martin Østergaard, er uddannet urmager ligesom sin far, farfar og oldefar.
I 2012 åbnede webshoppen guldsmedoestergaard.dk og virksomheden tæller i dag 12 ansatte, der varetager de besøgende i den fysiske butik og kunder og ordrer online.
I dag har forretningen 30.000 varenumre og prisniveauet spænder fra kr. 50,- til flere hundrede tusinde kroner.
Guldsmed Østergaard indledte samarbejdet med KompetenceKanalen tilbage i 2014.
Udvalgte resultater
Mål
SAMARBEJDET
Tilbage i 2014 var tiden en helt anden ift. arbejdet med synlighed generelt online og den kompleksitet, digital markedsføring udføres ved. Endvidere var konkurrencesituationen også en helt anden, samtidig med, at det dengang stadig gik an ikke at prioritere den online tilstedeværelse. I dag er det så godt som påkrævet at være til stede online, og hvad Guldsmed Østergaards angår, er de synlige på alle digitale kanaler.
Målene igennem hele samarbejdet har i sagens natur kontinuerligt udviklet sig med tiden og de opnåede resultater samtidig med, at de samlede budgetter til marketing har fulgt med resultaterne og prioriteringen af onlinedelen af Guldsmed Østergaard.
I dag dækker samarbejdet over de vigtigste kanaler som SEO, betalt annoncering, sociale medier m.v.
Igennem den seneste periode, der også dækker Corona-nedlukning, har webshoppen været en vital del af den samlede forretning.
UDVIKLINGEN
Igennem de seneste års samarbejde har Guldsmed Østergaard positioneret sig som en af de største guldsmede online i Danmark. Virksomheden har en god risikospredning på deres marketingaktiviteter og et stærkt sammenspil imellem webshoppen og kompetencerne i den fysiske butik. I den fysiske butik tilbydes stor ekspertise ift. sortimentet og de traditionelle guldsmedhåndværk – kompetencer, som er de færreste webshops forundt.
Da Guldsmed Østergaard er eksponeret på samtlige kanaler, har det høj prioritet at udnytte sammenspillet imellem de forskellige kanaler. Således serviceres potentielle kunder bedst muligt og har en god brugeroplevelse, når de besøger webshoppen, skal bruge råd og vejledning, f.eks. vedr. gravering, ringstørrelser eller halskæder, eller besøger den fysiske butik, hvor faglighed og kundeservice er i højsædet.
Hvis du selv er nysgerrig på Guldsmed Østergaard, kan du besøge deres hjemmeside på www.guldsmedoestergaard.dk
Igennem de seneste års samarbejde har Guldsmed Østergaard positioneret sig som en af de største guldsmede online i Danmark. Virksomheden har en god risikospredning på deres marketingaktiviteter og et stærkt sammenspil imellem webshoppen og kompetencerne i den fysiske butik. I den fysiske butik tilbydes stor ekspertise ift. sortimentet og de traditionelle guldsmedhåndværk – kompetencer, som er de færreste webshops forundt.
Da Guldsmed Østergaard er eksponeret på samtlige kanaler, har det høj prioritet at udnytte sammenspillet imellem de forskellige kanaler. Således serviceres potentielle kunder bedst muligt og har en god brugeroplevelse, når de besøger webshoppen, skal bruge råd og vejledning, f.eks. vedr. gravering, ringstørrelser eller halskæder, eller besøger den fysiske butik, hvor faglighed og kundeservice er i højsædet.
Hvis du selv er nysgerrig på Guldsmed Østergaard, kan du besøge deres hjemmeside på www.guldsmedoestergaard.dk