Case | Av-Cables.dk

Av-Cables.dk er Danmarks førende online forhandler af kabler og elektronisk tilbehør.
Siden 2006 har målet været at gøre det nemt for kunderne at finde netop det kabel, den adapter eller det elektroniske tilbehør, som de lige står og mangler.

Med mere end 60 dedikerede medarbejdere servicerer og afsender vi dagligt ordrer til både private, offentlige institutioner og virksomheder.

Av-Cables.dk har over 29.000 varenumre, klar til afsendelse fra eget lager i Hornsyld, mellem Vejle og Horsens.

Udvalgte resultater

0%
Samlet stigning i omsætning
0%
Omsætning i Ads
0%
Øget trafik
0%
Pris pr. konvertering
0%
Stigning i konverteringer

I foråret 2021 overtog den svenske detailkæde Kjell & Company, en af Danmarks største internetforhandlere af elektronik-udstyr, AV-Cables, skriver Finans.

Direktøren i Av-Cables, Christian Damgaard Møller, har hidtil været eneejer af AV-Cables via holdingselskabet CDM Holding 2016. Christian Damgaard Møller fortsætter som direktør i selskabet under det nye ejerskab.

“De køber ikke vores brand for at lukke det. De skal bygge os videre”, siger han til Finans.

Overordnet målsætning SEO

  • Sikre Av-cables organiske topplaceringer på det primære sortiment.

  • Understøtte eksisterende placeringer samt sikre flere Top-3 samt Top-10 placeringer.

  • Sikre Av-cables højere markedsandele igennem bedre eksponeringer på domænet som helhed.

  • Risikosprede og fremtidssikre de organiske placeringer samt sikre eksponering af nye forretningsområder.

  • Understøttelse af performance i Google Ads.

Overordnet målsætning Google Ads

  • Sikre en generelt bedre rentabilitet på kontoen igennem klart definerede succeskriterier

  • Eksponere det brede sortiment således nye forretningsområder afprøves

  • Udarbejde en bedre struktur i Google Ads kontoen således performance på de enkelte forretningsområder var mere gennemskuelige.

  • Afprøve alle muligheder igennem Google Ads og sikrerentabiliteten på tværs af Googles søge- og displaynetværk.

  • Sikre en høj eksponering på tværs af enheder med udgangspunkt i den samlede performance.

LØSNING

Vi indledte samarbejdet i 2016 hvor hovedfokus var SEO. Selvom Av-Cables.dk var brancheførende på store dele af sortimentet var der store udviklingsmuligheder. Domænet manglede indhold og målretning for at få løftet placeringerne i søgeresultaterne på de primære og sekundære søgetermer. Da domænet på daværende tidspunkt indeholdt +3.000 kategorier var det et større puslespil der skulle lægges.

De enkelte kategorier blev prioriteret ift. nuværende placeringer, volumen af søgninger, antal transaktioner, potentialer m.v. Sideløbende med udarbejdelse af indhold blev der lagt en linkbuilding strategi, som løbende er blevet accelereret op sammen med budgetterne på SEO i takt med performance.

Kort efter indledningen af SEO-samarbejdet aftalte Av-Cables og KompetenceKanalen at samarbejdet også skulle omfatte Google Ads. Succeskriterierne for Av-Cables i Google Ads samarbejdet blev løbende skåret til ift. performance og det stadie Google Ads kontoen var nået til. Av-Cables har nu en knivskarp formel for succeskriterierne, hvilket har gjort det muligt at hæve antallet af transaktioner og omsætningen betragteligt.

Hvis du selv er nysgerrig på Av-Cables varer, kan du besøge deres hjemmeside på Av-Cables.dk