Hjemmesideanalyse

I et konkurrerende onlinemarked er det vigtigt at indsamle data omkring din hjemmesides trafik. Men gør du nok med denne data, og aflæser du det korrekt? Vi tør godt love, at et firma der tager datadrevne beslutninger, vil opleve mere succes end de, der blot følger “strømmen”.

Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo Orifarm logo Danfoss logo Sengespecialisten logo

Din trafik er unik, og hvad der virker for andre hjemmesider, virker ikke nødvendigvis for din.

Lad os hjælpe dig

For altid at skabe de bedste resultater tager vi hos KompetenceKanalen datadrevene beslutninger. Derfor gennemgår og optimerer vi altid dine værktøjer, så vi sikrer os at få indsamlet de rette data, at måle på aftalte KPI’er og fremstille dataene på en letlæselig måde. Vi hjælper også gerne med at oprette og implementere webanalyseværktøjer, således at din hjemmeside kan få det bedst mulige udgangspunkt til datadreven succes.

Webanalyse eksempel

Hvis du har en webshop, er dit mål typisk at sælge flere produkter. Ved hjælp af specialudviklede webanalyseværktøjer kan vi undersøge hvilke produkter, der specifikt performer bedst og hvilke, der måske halter lidt bagefter. Dette datadrevne grundlag gør det muligt for os at optimere både hjemmesiden og marketingkampagner på netop de elementer, der har den største effekt for din forretning.

Nedenfor kan du se nogle af de mange elementer, vi undersøger gennem vores webanalyseværktøjer:

  • Fremhæves fokusprodukterne nok på forsiden?

  • Findes der delmål til fokusprodukterne, vi kan måle og optimere på?

  • Skal der opsættes A/B split tests for at måle på hvilken landingsside variant, der performer bedst?

  • Skal marketingkampagner justeres?

Webanalyse eksempel

Udvikling

Det er vigtigt at fortsætte webanalysen i takt med, at jeres virksomhed vækster. Måske har I fået et bedre overblik over jeres KPI’er eller fundet frem til en ny salgskanal, der fungerer bedre, end hvad I indledende havde tænkt. Vi følger derfor løbende op på ændringer og udsving i dataene og påpeger både faldgruber og optimeringsmuligheder.

For netop at opnå det bedste samspil mellem Googles produkter, har vi specialiseret os indenfor alle Googles analyseværktøjer, som Google Tag Manager, Google Optimize, Google Search Console osv.

Værktøjer

Når vi snakker om webanalyse, kan vi ikke undgå at snakke om mastodonten Google Analytics, som er det primære webanalyseværktøj på markedet. Med den rette opsætning af Google Analytics kan vi spore brugeradfærd, demografi, landingsside, konverteringer, trafikkilder og meget mere. Al denne data kan hurtigt og nemt spille sammen med andre Google produkter for at skabe en optimal synergi mellem analyse og selvfølgelig afrapportering.

For netop at opnå det bedste samspil mellem Googles produkter, har vi specialiseret os indenfor alle Googles analyseværktøjer, som Google Tag Manager, Google Optimize, Google Search Console osv.

Desuden har vi også flere års erfaring med værktøjer som HotJar, Facebook Analytics mv.

Hvis du har brug for hjælp til at analysere din hjemmesides trafik og hæve konverteringsraten så kontakt os endelig enten på telefon 7070 2080 eller skriv til os nedenfor.