Tilbage i september 2017 åbnede Google Shopping op for at prissammenligningssiderne kunne byde ind på Google Shopping og købe trafik direkte til deres kunders hjemmesider.
Efter en sløv tilmelding, fra de eksisterende prissammenligningssider, har Google nu oprettet et ”Incentive Program”, hvor de giver CSS Partnerne mellem 20-30 % billigere klik, sammenlignet med trafik købt igennem Google’s Merchant Center.
Hos KompetenceKanalen har vi indgået et samarbejde med en CSS Partner, for at kunne tilbyde vores kunder adgang til de attraktive besparelser.
Rabat-programmet* fra 1. januar 2019 og frem:
- Google har fjernet Rabat-programmet
Rabat-programmet* fra 1. november 2018 frem til 31. december 2018:
- Shopping-kampagner med udgifter over 30 dage, på mellem $ 10 – $ 100.000, får 5 % af udgifterne krediteret købers konto
Rabat-programmet* frem til 1. november 2018:
- Shopping-kampagner med udgifter over 30 dage, på mellem € 500 – € 2.500, får 20 % af udgifterne krediteret købers konto
- Shopping-kampagner med udgifter over 30 dage, på mellem € 2.500 – € 10.000, får 25 % af udgifterne krediteret købers konto
- Shopping-kampagner med udgifter over 30 dage, på mere end € 10.000, får 30 % af udgifterne krediteret købers konto. Dog med et loft på € 32.000 over 30 dage
*Google forbeholder sig retten til at ændre eller helt fjerne rabatterne på Google Shopping-forbruget.
For at sikre 100 % gennemsigtighed, arbejder vi hos KompetenceKanalen på din eksisterende Google Ads konto, hvorfra vi varetager hele opsætningen. Det betyder blandt andet at alle procenter der gives af Google, går direkte ind på din konto.