Hvad er en Google Shopping annonce
En Shopping annonce består af et billede af produktet, et produkt navn, prisen og et forhandler navn.
Hvad kan man annoncere for med Google Shopping
Google Shopping er henvendt til private forbrugere, der leder efter et produkt. Derfor er det ikke muligt at annoncere B2B eller annoncere for serviceydelser med Google Shopping. Der er også særlige krav om levering til private adresser, fyldestgørende handelsbetingelser og krav om kryptering af persondata på hjemmesiden.
Hvordan styrer man Shopping
Shopping kampagnen bliver styret fra Google Ads, mens de produktinformationer man annoncerer med, bliver styret fra en Merchant center konto. Hos KompetenceKanalen A/S hjælper vi med alle faser; fra oprettelse af et product feed, oprettelse og konfigurering af Merchant center konto, til oprettelse af Shopping kampagner – vi er med hele vejen!
Vær synlig i købsøjeblikket
Moderne forbrugere er krævende, forkælede, utålmodige og bedre informeret om produkterne de søger, end nogen sinde. For detailhandlere betyder det, at de skal være tilgængelige i øjeblikket og være nyttige for købere når som helst og hvor som helst. Google Shopping tilbyder skalerbar annoncering der rammer brugerne bredt eller specifikt i købsøjeblikket og vises i Googles søgeresultater, som banner annoncering og på YouTube.
Hvad er vigtigt med Google Shopping
Produktinformationerne du indgiver til Google er vigtige. En virksomhed indgiver optimalt set kun de mest korrekte produktinformationer. Sådan undgår man at vise én pris i annonceringen og en anden pris på hjemmesiden. Det er også vigtigt at sende fulde produktbeskrivelser, fyldestgørende produktnavne samt at definere typen af produktet over for Google, så produktannoncerne bliver aktiveret på alle søgninger, hvor brugeren søger efter netop det produkt.
Det er vigtigt at definere produkttypen og produktets mærke så specifikt som muligt, så man kan opdele produkterne i sine Google Ads kampagner. Det giver mulighed for at angive forskellige bud på tværs af produkttyper og mærker. Som annoncør er det vigtigt, at man byder på baggrund af fortjenesten på produktet, ikke på baggrund af kategorien.
Produktinformationerne du indgiver til Google er vigtige. En virksomhed indgiver optimalt set kun de mest korrekte produktinformationer. Sådan undgår man at vise én pris i annonceringen og en anden pris på hjemmesiden. Det er også vigtigt at sende fulde produktbeskrivelser, fyldestgørende produktnavne samt at definere typen af produktet over for Google, så produktannoncerne bliver aktiveret på alle søgninger, hvor brugeren søger efter netop det produkt.
Det er vigtigt at definere produkttypen og produktets mærke så specifikt som muligt, så man kan opdele produkterne i sine Google Ads kampagner. Det giver mulighed for at angive forskellige bud på tværs af produkttyper og mærker. Som annoncør er det vigtigt, at man byder på baggrund af fortjenesten på produktet, ikke på baggrund af kategorien.
Hvordan vurderer man Google Shopping
Som med Google Ads kampagner er det muligt at bruge konverteringssporing, så man hurtigt kan rette til, hvis et produkt eller produktgruppe ikke giver den ønskede omsætning eller overskudsgrad.
Hos KompetenceKanalen A/S tilbyder vi både Google Shopping som et selvstændigt produkt eller som en del af en samlet Google Ads løsning.